Fogászati laseralkalmazás (Dental Laser)

A  lézer egy energiában gazdag fényköteg melynek számos fajtája van, ezeket a fényhullámok frekvenciája illetve a wattban mért teljesítménye különböztet meg egymástól. A lézer kiválóan alkalmazható a mai modern fogászat területén, eredetileg gyökér- és fogínygyulladás kezelésénél alkalmazták, de számos egyéb területen is - mint például a fogszuvasodás kezelése-, rendkívül hasznos segítséget jelent. Gyökérkezelés során a lézersugarat hosszú és nagyon vékony eszközzel a gyökércsatornába irányítjuk, ahol elpusztítja a baktériumokat és megszünteti a gyulladt gócokat. A fogászati lézer a gyökérkezelés során olyan helyeket is képes elérni, amelyek a hagyományos fogorvosi eszközökkel elérhetetlenek maradnának.

A fogászatban a laserek a mindennapos gyakorlat eszközeivé váltak. Az utóbbi évtizedben különösen elterjedtek a soft laserek mellett a nyilvánvaló előnyeik miatt a nagyteljesítményű sebészeti laserek is.
A fogászati lézerrel történő kezelések során - a szem védelmének érdekében - a páciens és a fogorvos számára is kötelező a védőszemüveg használata.
Rendelőnkben egyedülálló módon és elsőként Magyarországon a csúcsminőségű SIRONA SIROLASER ADVANCED dioda laser készülékkel kezeljük kedves pácienseinket.

I. Soft laser terápia

1. A soft laserek alapvető hatásai a fájdalomcsillapítás, gyulladáscsökkentés és a biostimuláció a sebgyógyulási folyamatok gyorsítása terén.
  2. Szájnyálkahártya betegségek közül a herpes, aphta, nem gyógyuló nyálkahártya fekélyek, krónikus gyulladásos jelenségek, stomatitis, a leggyorsabb eredményt mutatják.
  3. A laserterápia csillapítja a fájdalmat, gyors hámosodást eredményez, a gyógyulási idő általában a felére rövidül. Fontos, hogy a soft laser terápiát gondos klinikai vizsgálat, pontos diagnózis előzze, a legtöbb esetben a hagyományosan bevált gyógymódok kiegészítésére, de esetenként önállóan is alkalmazandó.

II. Lágyrészsebészet

Rendkívüli előnyöket nyújt a lasersebészet a lasersugár kitűnő műtét közbeni vérzéscsillapító hatása révén, valamint a műtét után tapasztalható jó sebgyógyulás, minimális oedema és fájdalom miatt. A sebészi lasersugár különleges műtéttechnikai lehetőséget nyújt az operatőrnek és a hagyományosnál  kevesebb kellemetlenséget a betegnek.

Előny a betegek részére:

• Majdnem vérzésmentes beavatkozás, kontrollált gyógyulási folyamat
  • A seb azonnal sterillé válik
  • Nincsenek varratok, nem keletkeznek hegek

III. A laser a gyökércsatorna kezelésében

Egy begyulladt fogbél miatt a fog gyakran érzékennyé válik, meleg- vagy hideg ingerre fájdalommal reagál. A beteg fog megtartásához a károsodott szövetet és a baktériumokat el kell távolítani. A lasersugár ekkor a legvékonyabb csatornákban is segíti a szükséges terápiát.

Előny a betegek részére:

• A baktériumok elpusztítása a csökércsatornában, csíramentesítés
  • Jelentősen lerövidült kezelési idő

Fogágy betegségek, ínytasakok, fogínysorvadás, foglazulás kezelése

Az utóbbi években sikerült olyan tökéletesítése a sebészi laser berendezéseknek, hogy gyakorlatilag szinte teljesen fájdalomtól mentesen érzéstelenítés nélkül is jól kezelhetők a meglazult, fogak körüli íny szövetek. A kezelés során hajszálvékony üvegszállal az ínytasakok beszűkítése és a benne lévő kórokozó mikróbák elpusztítása történik. Az íny az esetek döntő többségében újra feszesen tapad a fognyakra, megszüntethetők a tasakok, a meglazult fogak rögzülésére van lehetőség.

• Kellemes, csekély fájdalmú kezelés
  • Vérzés nélküli kezelés
  • Jobb sebgyógyulás

IV. A fog kemény szöveteinek megmunkálása

Az utóbbi évtized kutatásai a különböző hullámhosszúságú lasersugarak előállításásban, a sugárvezetésben, valamint a kézi darabok fejlesztésében olyan eredményeket hoztak, melyek a mindennapi gyakorlatban is jól alkalmazható készülékek előállítását, a fog kemény szöveteinek hatékony kezelését, a munkaterületen precíz alkalmazhatóságot tettek lehetővé. Itt kiemelkedő a gyermekek fogainak barázdazárása, fognyaki érzékenység kezelése, gyökércsúcs resekció után a csatorna lezárása.

SGS Implantátum

Dental Palace

Esztétikai kezelések

Páciens vélemények